1. REPREZENTACJA WSPÓLNOTY
- przejęcie Nieruchomości, potwierdzone protokołem przekazania, wraz z jej dokumentacją prawą, finansową, eksploatacyjną, techniczną w tym budowlaną, powykonawczą i książką obiektu budowlanego.
-
w odpowiednich Urzędach złożenie dokumentów Wspólnoty Mieszkaniowej w celu nadania numeru NIP oraz REGONU
-
egzekwowanie od dewelopera w ramach gwarancji usuwania na bieżąco wykrytych wad nieruchomości zgodnie z obowiązującym przepisami (w tej dziedzinie B.N.PROMYK posiada duże doświadczenie)
-
zapewnienie obecności inspektora budowlanego w dniu przejęcia Nieruchomości od dewelopera
-
prezentacja i prowadzenie korespondencji w imieniu Wspólnoty z właścicielami oraz najemcami lokali mieszkalnych i użytkowych oraz innymi podmiotami
-
reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz, w tym w Urzędzie Skarbowym, Urzędzie Statystycznym, Urzędzie Miasta, Bankach i innych urzędach
-
zapewnienie Wspólnocie zgodnie z jej wolą na odbiorach i przeglądach obecności inspektora budowlanego, a w zależności od potrzeb innych specjalistów branżowych w zakresie budownictwa.
2. OBSŁUGA FINANSOWA WSPÓLNOTY
-
prowadzenie księgowości dla budynku.
-
bieżąca kontrola rachunku bankowego Wspólnoty podstawowego oraz pomocniczego na wyodrębniony Fundusz Remontowy.
-
lokowanie w ścisłym porozumieniu z Zarządem, środków Wspólnoty na atrakcyjnych lokalach terminowych i bezpiecznych funduszach inwestycyjnych.
-
dokonywania terminowych płatności i rozliczeń Wspólnoty poprzez rachunek bankowy.
-
uzgadnianie z Członkami Zarządu wydatków związanych z kosztami utrzymania Nieruchomości wspólnej
- E-KARTOTEKA – Internetowy dostęp do rozliczeń i składników opłat, danych lokalu, kont wpłat, faktur i wszelkiego rodzaju pism wysyłanych dotychczas zwykłą pocztą do kontrahenta (np. zawiadomień o zmianie opłat, rozliczeń mediów, wezwań do zapłat itp.)
-
prowadzenie dla Nieruchomości pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów a także rozliczeń z wszelkich innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej, w sposób umożliwiający ustalenie wielkości przychodów tj. należnych opłat od właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością oraz innych przychodów, wielkości kosztów zarządu nieruchomością wspólna a szczególności wydatków na bieżącą eksploatację, wydatków na remonty i konserwację, opłat za dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej, wody itp. Mediów, opłat za utrzymanie czystości, wydatków z tytułu ubezpieczeń a także stanu rozrachunków należności i zobowiązań) wg poszczególnych dłużników lub wierzycieli i o takim stopniu szczegółowości danych, aby istniała możliwość skutecznego dochodzenia należnych Wspólnocie wpływów oraz ustalenia aktualnego stanu środków pieniężnych.
-
naliczania miesięcznych wymiarów opłat dla poszczególnych właścicieli w rozbiciu na koszty zarządu nieruchomością wspólną, świadczenia oraz składek na Fundusz Remontowy.
-
dokonywania okresowych rozliczeń poszczególnych właścicieli lokali, z świadczeń z zaliczek na media ( co kwartał )
-
pobieranie i egzekwowanie od właścicieli, płatnych na konto Wspólnoty, miesięcznych opłat z tytułu zaliczek na poczet zarządu Nieruchomości wspólną, świadczeń indywidualnych i Fundusz Remontowy.
-
pobieranie i windykację należności z tytułu pożytków i innych przychodów z Nieruchomości bez sądowego ich dochodzenia.
-
windykacji – wraz z przygotowaniem dla właściciela pozwu do Sądu- w sprawie wytoczenia powództwa w przypadku długotrwałego zalegania z opłatami za lokal
-
wykonywanie bilansu na koniec roku kalendarzowego wraz z rozliczeniem w Urzędzie Skarbowym
3. OBSŁUGA PRAWNA WSPÓLNOTY
-
zapewnienia dostępu do konta Wspólnoty Mieszkaniowej dla członków Zarządu w celu dodatkowej kontroli (wpływów i wypływów) wraz z stwierdzeniem stanu środków finansowych zgromadzonych na rachunku bankowym,
-
doradztwa prawnego w zakresie dotyczącym Nieruchomości,
-
B.N. PROMYK współpracuje z kancelariami prawniczymi oraz uprawnionymi specjalistami w branżach techniczno – budowlanych
-
Opracowywanie regulaminu porządku domowego oraz STATUT Wspólnoty Mieszkaniowej
-
przechowywanie wszelkich dokumentacji Nieruchomości tj. prawnej, finansowej, eksploatacyjnej, technicznej w tym projektowej, budowlanej, powykonawczej oraz książki obiektu budowlanego.
-
prowadzenie i aktualizacja dokumentacji Nieruchomości: technicznej, finansowej, prawnej, eksploatacyjnej, w tym aktualnego wykazu właścicieli oraz ilości osób zamieszkujących w lokalach.
-
wydawania poświadczeń w zakresie zobowiązań finansowych związanych z własnością lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej
-
sporządzenie umów cywilno-prawnych oraz negocjowania najkorzystniejszych warunków dla właścicieli
-
przeprowadzanie przetargów na prace remontowe zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
przygotowanie umów na wykonanie prac remontowych wraz z rzetelnym sprawdzeniem ofert (kosztorysów) potencjalnych wykonawców.
4. OBSŁUGA EKSPLOATACJI WSPÓLNOTY
-
organizowanie o nadzór utrzymania w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców i użytkowników oraz terenów zewnętrznych.
-
zapewnienie odpowiedniego zakresu usług porządkowych zgodnych z ustaleniami Wspólnoty, pozwalającą na utrzymanie Nieruchomości w należytym stanie technicznym i estetycznym.
-
nadzór na realizowaniem umów o dostawę energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej wody i odbioru ścieków kanalizacyjnych, wywozu śmieci i innych zanieczyszczeń, obsługę konserwatorską Nieruchomości oraz do kontroli prawidłowego wykonywania warunków umownych.
-
ubezpieczenie Nieruchomości od „zdarzeń losowych” oraz od odpowiedzialności cywilnej wg kryterium najkorzystniejszej oferty dla Wspólnoty w ścisłym porozumieniu z jej Zarządem. Firma PROMYK posiada 65% zniżki w opłatach za wymienione ubezpieczenia dla wszystkich Wspólnot będących w zarządzaniu oraz administrowaniu naszej firmy (również dla nowych)
-
szukania możliwości zarobkowych dla Wspólnoty poprzez wydzierżawienie miejsc pod reklamę itp.
-
przeprowadzania remontów budynków z uzyskaniem dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego SA (w tym termomodernizacyjnego i remontowego).
-
pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej (dotacji) na remont budynków.
5. OBSŁUGA ZEBRAŃ I GŁOSOWAŃ NAD UCHWAŁAMI
-
opracowanie rocznych planów gospodarczych będących podstawą naliczeń zaliczek na utrzymanie Nieruchomości wspólnej.
-
opracowywanie Uchwał Właścicieli podejmowanych na Zebraniu Wspólnoty bądź w drodze indywidualnego zbierania głosów (zgodnie z Ustawą o własności lokali) wraz z powiadomieniem na piśmie każdego Właściciela o wyniku podjętych Uchwał.
-
składania Zarządowi/Członkom Wspólnoty rocznych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących zarządzanej Nieruchomości w terminie do końca pierwszego kwartału roku następnego, którego dotyczą.
-
zorganizowanie wynajmu sali na Zebranie Wspólnoty
-
obsługa i opracowanie dokumentacji, zebrań Wspólnoty, w tym rocznego zabrania zwoływanego w pierwszy, kwartale roku kalendarzowego a także zebrań zwoływanych na wniosek właścicieli lokali dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w Nieruchomości wspólnej.
-
prawidłowe zawiadamianie właścicieli lokali o zebraniach Wspólnoty z zachowaniem terminów oraz wskazaniem treści zamierzonych zmian we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli
-
przygotowanie i prezentacja analiz wykonania założeń rocznego planu wpływów i wydatków utrzymania Nieruchomości wspólnej z wskazaniem głównych generatorów kosztów.
6. OBSŁUGA TECHNICZNA WSPÓLNOTY
-
zapewnienie Wspólnocie zgodnie z jej wolą na odbiorach i przeglądach obecności inspektora budowlanego, a w zależności od potrzeb innych specjalistów branżowych w zakresie budownictwa.
-
dyżury technika pełniony w obiektach w godzinach dogodnych dla Właścicieli lokali
-
bieżące prowadzenie książki obiektu budowlanego.
-
dokonywanie przez osoby posiadające uprawnienia – kontroli technicznego budynku i znajdujących się w nim instalacji zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności przeglądów ogólnobudowlanych (rocznych i pięcioletnich), kominiarskich, gazowych, skuteczności instalacji elektrycznej.
-
zgłaszanie na bieżąco usterek i awarii Nieruchomości podlegających gwarancji oraz prawu rękojmi do wykonawców usług remontowych.
-
zabezpieczenie bieżących napraw i konserwacji budynków, w szczególności pomieszczeń wspólnych, instalacji i urządzeń umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z energii elektrycznej, ciepłej wody i gazu oraz instalacji domofonowej.
-
stały nadzór i kontrola nad wykonywaniem zleconych prac remontowych i przeglądów technicznych.
-
zapewnienie usuwania awarii wraz z jej skutkami oraz kontrola ich wykonawstwa.
-
bieżąca kontrola użytkowania Nieruchomości zgodnie z jej przeznaczeniem.
-
Zapewniamy sprawne funkcjonowanie wszystkich urządzeń i instalacji oraz szybkie usuwanie awarii w nieruchomości poprzez zlecanie niezbędnych remontów i konserwacji, jak również nadzór nad dokonywaniem kontroli technicznych zgodnie z wymogami prawa, bieżącymi naprawami i konserwacją budynku w zakresie powierzchni wspólnych obciążających współwłaścicieli, z wyłączeniem lokali stanowiących odrębną nieruchomość.
Dokumentację sporządza i prowadzi pod względem merytorycznym i praktycznym wykwalifikowany zespół pracowników B.N. PROMYK.
7. WARUNKI CENOWE
Ostateczna oplata jest ustalana na podstawie negocjacji z Wspólnotą Mieszkaniową po przedstawieniu przez nią oczekiwań oraz zakresu usług dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną.
8. UPRAWNIENIA OFERENTA
-
Posiadana licencja zawodowa Zarządcy Nieruchomości nr 1700, wydana jest zgodnie z przepisami prawa przez Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast w Warszawie w dniu 10.08.2000 r., wraz z wpisem na listę Wojewody Pomorskiego i Polskiej Federacji Organizacji Zarządców i Administratorów Nieruchomości w Gdańsku ul. Zbyszka z Bogdańca 48,
-
uprawnienia wraz z wpisem na listę osób do przeprowadzenia praktyk dla przyszłych zarządców
-
uprawnienia kosztorysanta.
9. UBEZPIECZENIE OFERENTA
Informujemy, że Biuro Nieruchomości PROMYK posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń PZU SA .