​​1. REPREZENTACJA WSPÓLNOTY

  • przejęcie Nieruchomości, potwierdzone protokołem przekazania, wraz z jej dokumentacją prawą, finansową, eksploatacyjną, techniczną w tym budowlaną, powykonawczą i książką obiektu budowlanego.
  • w  odpowiednich Urzędach złożenie dokumentów Wspólnoty Mieszkaniowej w celu nadania numeru NIP oraz REGONU

  • egzekwowanie od dewelopera w ramach gwarancji usuwania na bieżąco wykrytych wad nieruchomości zgodnie z obowiązującym przepisami (w tej dziedzinie B.N.PROMYK posiada duże  doświadczenie)

  • zapewnienie obecności inspektora budowlanego w dniu przejęcia Nieruchomości od dewelopera

  • prezentacja i prowadzenie korespondencji w imieniu Wspólnoty z właścicielami oraz najemcami lokali mieszkalnych i użytkowych oraz innymi podmiotami

  • reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz, w tym w Urzędzie Skarbowym, Urzędzie Statystycznym, Urzędzie Miasta, Bankach i innych urzędach

  • zapewnienie Wspólnocie zgodnie z jej wolą na odbiorach i przeglądach obecności inspektora budowlanego, a w zależności od potrzeb innych specjalistów branżowych w zakresie budownictwa.

2. OBSŁUGA FINANSOWA WSPÓLNOTY

  • prowadzenie księgowości dla  budynku.

  • bieżąca kontrola rachunku bankowego Wspólnoty podstawowego oraz pomocniczego na wyodrębniony Fundusz Remontowy.

  • lokowanie w ścisłym porozumieniu z Zarządem, środków Wspólnoty na atrakcyjnych lokalach terminowych i bezpiecznych funduszach inwestycyjnych.

  • dokonywania terminowych płatności i rozliczeń Wspólnoty poprzez rachunek bankowy.

  • uzgadnianie z Członkami Zarządu wydatków związanych z kosztami utrzymania Nieruchomości wspólnej

  • E-KARTOTEKA – Internetowy dostęp do rozliczeń i składników opłat, danych lokalu, kont wpłat, faktur i wszelkiego rodzaju pism wysyłanych dotychczas zwykłą pocztą do kontrahenta (np. zawiadomień o zmianie opłat, rozliczeń mediów, wezwań do zapłat itp.)
  • prowadzenie dla Nieruchomości pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów a także rozliczeń z wszelkich innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej, w sposób umożliwiający ustalenie wielkości przychodów tj. należnych opłat od właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością oraz innych przychodów, wielkości kosztów zarządu nieruchomością wspólna a szczególności wydatków na bieżącą eksploatację, wydatków na remonty i konserwację, opłat za dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej, wody itp. Mediów, opłat za utrzymanie czystości, wydatków z tytułu ubezpieczeń a także stanu rozrachunków należności i zobowiązań) wg poszczególnych dłużników lub wierzycieli i o takim stopniu szczegółowości danych, aby istniała możliwość skutecznego dochodzenia należnych Wspólnocie wpływów oraz ustalenia aktualnego stanu środków pieniężnych.

  • naliczania miesięcznych wymiarów opłat dla poszczególnych właścicieli w rozbiciu na koszty zarządu nieruchomością wspólną, świadczenia oraz składek na Fundusz Remontowy.

  • dokonywania okresowych rozliczeń poszczególnych właścicieli lokali,  z świadczeń z zaliczek na media ( co kwartał )

  • pobieranie i egzekwowanie od właścicieli, płatnych na konto Wspólnoty, miesięcznych opłat z tytułu zaliczek na poczet zarządu Nieruchomości wspólną, świadczeń indywidualnych i Fundusz Remontowy.

  • pobieranie i windykację należności z tytułu pożytków i innych przychodów z Nieruchomości bez sądowego ich dochodzenia.

  • windykacji – wraz z przygotowaniem dla właściciela pozwu do Sądu- w sprawie wytoczenia powództwa w przypadku długotrwałego zalegania z opłatami za lokal

  • wykonywanie bilansu na koniec roku kalendarzowego wraz z rozliczeniem w Urzędzie Skarbowym

3. OBSŁUGA PRAWNA WSPÓLNOTY

  • zapewnienia dostępu do konta Wspólnoty Mieszkaniowej dla członków Zarządu w celu dodatkowej kontroli (wpływów i wypływów) wraz z stwierdzeniem stanu środków finansowych zgromadzonych na rachunku bankowym,

  • doradztwa prawnego w zakresie dotyczącym Nieruchomości,

  • B.N. PROMYK współpracuje z kancelariami prawniczymi oraz uprawnionymi specjalistami w branżach techniczno – budowlanych

  • Opracowywanie regulaminu porządku domowego oraz STATUT Wspólnoty Mieszkaniowej

  • przechowywanie wszelkich dokumentacji Nieruchomości tj. prawnej, finansowej, eksploatacyjnej, technicznej w tym projektowej, budowlanej, powykonawczej oraz książki obiektu budowlanego.

  • prowadzenie i aktualizacja dokumentacji Nieruchomości: technicznej, finansowej, prawnej, eksploatacyjnej, w tym aktualnego wykazu właścicieli oraz ilości osób zamieszkujących w lokalach.

  • wydawania poświadczeń w zakresie zobowiązań finansowych związanych z własnością lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej

  • sporządzenie umów cywilno-prawnych oraz negocjowania najkorzystniejszych warunków dla właścicieli

  • przeprowadzanie przetargów na prace remontowe zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  • przygotowanie umów na wykonanie prac remontowych wraz z rzetelnym sprawdzeniem ofert (kosztorysów) potencjalnych wykonawców.

​4. OBSŁUGA EKSPLOATACJI WSPÓLNOTY

  • organizowanie o nadzór utrzymania w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń budynku służących do wspólnego użytku mieszkańców i użytkowników oraz terenów zewnętrznych.

  • zapewnienie odpowiedniego zakresu usług porządkowych zgodnych z ustaleniami Wspólnoty, pozwalającą na utrzymanie Nieruchomości w należytym stanie technicznym i estetycznym.

  • nadzór na realizowaniem umów o dostawę energii elektrycznej, energii cieplnej, zimnej wody i odbioru ścieków kanalizacyjnych, wywozu śmieci i innych zanieczyszczeń, obsługę konserwatorską Nieruchomości oraz do kontroli prawidłowego wykonywania warunków umownych.

  • ubezpieczenie Nieruchomości od „zdarzeń losowych” oraz od odpowiedzialności cywilnej wg kryterium najkorzystniejszej oferty dla Wspólnoty w ścisłym porozumieniu z jej Zarządem. Firma PROMYK posiada 65% zniżki w opłatach za wymienione ubezpieczenia dla wszystkich Wspólnot będących w zarządzaniu oraz administrowaniu naszej firmy (również dla nowych)

  • szukania możliwości zarobkowych dla Wspólnoty poprzez wydzierżawienie miejsc pod reklamę itp.

  • przeprowadzania remontów budynków z uzyskaniem dofinansowania z Banku Gospodarstwa Krajowego SA (w tym termomodernizacyjnego i remontowego).

  • pozyskiwania funduszy z Unii Europejskiej (dotacji) na remont budynków.

​5. OBSŁUGA ZEBRAŃ I GŁOSOWAŃ NAD UCHWAŁAMI

  • opracowanie rocznych planów gospodarczych będących podstawą naliczeń zaliczek na utrzymanie Nieruchomości wspólnej.

  • opracowywanie Uchwał Właścicieli podejmowanych na Zebraniu Wspólnoty bądź w drodze indywidualnego zbierania głosów (zgodnie z Ustawą o własności lokali) wraz z powiadomieniem na piśmie każdego Właściciela o wyniku podjętych Uchwał.

  • składania Zarządowi/Członkom Wspólnoty rocznych raportów i sprawozdań finansowych dotyczących zarządzanej Nieruchomości w terminie do końca pierwszego kwartału roku następnego, którego dotyczą.

  • zorganizowanie wynajmu sali na Zebranie Wspólnoty

  • obsługa i opracowanie dokumentacji, zebrań Wspólnoty, w tym rocznego zabrania zwoływanego w pierwszy, kwartale roku kalendarzowego a także zebrań zwoływanych na wniosek właścicieli lokali dysponujących co najmniej 1/10 udziałów w Nieruchomości wspólnej.

  • prawidłowe zawiadamianie właścicieli lokali o zebraniach Wspólnoty z zachowaniem terminów oraz wskazaniem treści zamierzonych zmian we wzajemnych prawach i obowiązkach właścicieli

  • przygotowanie i prezentacja analiz wykonania założeń rocznego planu wpływów i wydatków utrzymania Nieruchomości wspólnej z wskazaniem głównych generatorów kosztów.

6. OBSŁUGA TECHNICZNA WSPÓLNOTY

  • zapewnienie Wspólnocie zgodnie z jej wolą na odbiorach i przeglądach obecności inspektora budowlanego, a w zależności od potrzeb innych specjalistów branżowych w zakresie budownictwa.

  • dyżury technika pełniony w obiektach w godzinach dogodnych dla Właścicieli lokali

  • bieżące prowadzenie książki obiektu budowlanego.

  • dokonywanie przez osoby posiadające uprawnienia – kontroli technicznego budynku i znajdujących się w nim instalacji zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności przeglądów ogólnobudowlanych (rocznych i pięcioletnich), kominiarskich, gazowych, skuteczności instalacji elektrycznej.

  • zgłaszanie na bieżąco usterek i awarii Nieruchomości podlegających gwarancji oraz prawu rękojmi do wykonawców usług remontowych.

  • zabezpieczenie bieżących napraw i konserwacji budynków, w szczególności pomieszczeń wspólnych, instalacji i urządzeń umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z energii elektrycznej, ciepłej wody i gazu oraz instalacji domofonowej.

  • stały nadzór i kontrola nad wykonywaniem zleconych prac remontowych i przeglądów technicznych.

  • zapewnienie usuwania awarii wraz z jej skutkami oraz kontrola ich wykonawstwa.

  • bieżąca kontrola użytkowania Nieruchomości zgodnie z jej przeznaczeniem.

  • Zapewniamy  sprawne funkcjonowanie wszystkich urządzeń i instalacji oraz szybkie usuwanie awarii w nieruchomości poprzez zlecanie niezbędnych remontów i konserwacji, jak również nadzór nad dokonywaniem kontroli technicznych zgodnie z wymogami prawa, bieżącymi naprawami i konserwacją budynku w zakresie powierzchni wspólnych obciążających współwłaścicieli, z wyłączeniem lokali stanowiących odrębną nieruchomość.

 
Dokumentację  sporządza  i  prowadzi   pod  względem  merytorycznym  i  praktycznym wykwalifikowany  zespół  pracowników B.N. PROMYK.

​7. WARUNKI CENOWE

Ostateczna oplata jest ustalana na podstawie negocjacji z Wspólnotą Mieszkaniową po przedstawieniu przez nią oczekiwań oraz zakresu usług dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną.

8. UPRAWNIENIA OFERENTA

  • Posiadana licencja zawodowa Zarządcy Nieruchomości nr 1700,  wydana jest  zgodnie z przepisami prawa przez Urząd Mieszkalnictwa i Rozwoju Miast w Warszawie w dniu 10.08.2000 r., wraz z wpisem na listę Wojewody Pomorskiego i Polskiej Federacji Organizacji Zarządców i Administratorów Nieruchomości w Gdańsku ul. Zbyszka z Bogdańca 48,

  •  uprawnienia wraz z wpisem na listę osób do przeprowadzenia  praktyk dla przyszłych zarządców

  •  uprawnienia kosztorysanta.

​9. UBEZPIECZENIE OFERENTA

Informujemy, że Biuro Nieruchomości PROMYK posiada aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej w Powszechnym Zakładzie Ubezpieczeń PZU SA .