Prowadzenie dokumentacji technicznej i finansowej nieruchomości poprzez prowadzenie pełnej księgowości oraz sporządzanie rocznych sprawozdań.

Administracja kontakt: ​tel. 58 532 22 11

 

OBSŁUGA FINANSOWA WSPÓLNOTY

  • prowadzenie księgowości dla  budynku,
  • bieżąca kontrola rachunku bankowego Wspólnoty podstawowego oraz pomocniczego na wyodrębniony Fundusz Remontowy,
  • lokowanie w ścisłym porozumieniu z Zarządem, środków Wspólnoty na atrakcyjnych lokalach terminowych i bezpiecznych funduszach inwestycyjnych,
  • dokonywania terminowych płatności i rozliczeń Wspólnoty poprzez rachunek bankowy,
  • uzgadnianie z Członkami Zarządu wydatków związanych z kosztami utrzymania Nieruchomości wspólnej,
  • prowadzenie dla Nieruchomości pozaksięgowej ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów a także rozliczeń z wszelkich innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej, w sposób umożliwiający ustalenie wielkości przychodów tj. należnych opłat od właścicieli lokali na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością oraz innych przychodów, wielkości kosztów zarządu nieruchomością wspólna a szczególności wydatków na bieżącą eksploatację, wydatków na remonty i konserwację, opłat za dostawy energii elektrycznej, energii cieplnej, wody itp. Mediów, opłat za utrzymanie czystości, wydatków z tytułu ubezpieczeń a także stanu rozrachunków należności i zobowiązań) wg poszczególnych dłużników lub wierzycieli i o takim stopniu szczegółowości danych, aby istniała możliwość skutecznego dochodzenia należnych Wspólnocie wpływów oraz ustalenia aktualnego stanu środków pieniężnych,
  • naliczania miesięcznych wymiarów opłat dla poszczególnych właścicieli w rozbiciu na koszty zarządu nieruchomością wspólną, świadczenia oraz składek na Fundusz Remontowy,
  • dokonywania okresowych rozliczeń poszczególnych właścicieli lokali,  z świadczeń z zaliczek na media ( co kwartał ),
  • pobieranie i egzekwowanie od właścicieli, płatnych na konto Wspólnoty, miesięcznych opłat z tytułu zaliczek na poczet zarządu Nieruchomości wspólną, świadczeń indywidualnych i Fundusz Remontowy,
  • pobieranie i windykację należności z tytułu pożytków i innych przychodów z Nieruchomości bez sądowego ich dochodzenia,
  • windykacji – wraz z przygotowaniem dla właściciela pozwu do Sądu- w sprawie wytoczenia powództwa w przypadku długotrwałego zalegania z opłatami za lokal,
  • wykonywanie bilansu na koniec roku kalendarzowego wraz z rozliczeniem w Urzędzie Skarbowym.